- скъсяване на тм11 от Княжево до Хан Кубрат
- скъсяване на тм7 от МанЛи до Централна Гара
- премахване на тм1
- премахване на тм4 и тм18
- тм3 от Захарна до Иван Вазов
- намаляване на интервалите по тм3, тм5, тм7, тм10, тм 11, тм12
- синхронизиране на тм10 и тм12 по Графа
- удължаване на тм5 от Княжево до Орландовци
Негативи:
- премахване на трамвайната връзка от Орландовци към Попа - не е особен негатив, защото така или иначе това винаги е бил заобиколен маршрут, и ако хората пътуват посока изток, обикновено слизат и ходят към Сточна Гара
- премахване на трамвайната връзка от Илиянци към Красна Поляна/Княжево - мисля че не е особен проблем, особено предвид че прекачването ще е лесно между две по-редовни линии
- премахване на трамвайната връзка която тм3 прави от Орландовци до ЦГ/Ботев - тя и в момента практически я няма с такива интервали
- разчитане на един и същи интервал на трамвай от Орландовци до Княжево - в момента до Орландовци ходят повече мотриси на час отколкото тм5 имаше преди ремонта, така че там ще е нормално натоварено като за край на линията (т.е. колкото е натоварено и в Княжево). Има три километра от колелото в Княжево до там където става натоварено (Каблешков), и има пак точно 3 километра от колелото в Орландовци до Халите.
Позитиви:
- подобряване на обслужването на Орландовци: вместо 3 линии с различни интервали, една редовна линия, която прави важни връзки
- намаляване на интервалите по Борис 3, по България, по Стамболийски и Баучер, по К. Величков, към Захарна и Иван Вазов
- създаване на по-удобни прекачвания: между тм5 и М1/М4, между тм5 и тм20/22, между М2 и тм11
- удобна последна спирка на тм5
- пътувайки на север от Сердика, би имало избор между три редовни висококапацитетни линии: М2, тм5, тм12, според зависи точно накъде пътуваш; в момента тм12 не е най-редовната, а тм4 и тм18 може да ги чакаш малко, а може и току-що да са минали и двата трамвая
- пътувайки на юг от Сердика няма да се налага да ходиш до колелото на Съдебна за да хванеш редовната линия
- по-добро обслужване на Орландовци и Илиянци може да увеличи инвестициите там
- освобождава се мегдан някой ден тм7 да минава по евентуалния пробив и да върти зад Централна Гара при новото строителство там
- по-малко на брой линии по основните трамвайни трасета (Борис 3 (2->1), Ботев (4->2), Мария Луиза(3->2), Графа(3->2), Каменоделска (3->1), т.н.) без намаляване на броя на мотрисите по тези трасета означава по-равномерно обслужване и по-малко чакане
Интересно предложение. А има ли разчет тези намалявания на интервали по 6 линии свързани ли са с допълнителни коли и колко?
ReplyDeleteНе съм правил съвсем точен разчет, но би трябвало да може да се върже в същия брой коли. Например преди ремонта по тм5 имаше по-малко коли на час отколкото пътуваха коли до Орландовци, така че продължаване на тм5 до Орландовци, и премахване на всички други трамваи до там, със сигурност няма да увеличи броя нужни коли, а ще го намали. Откъдето идва и допълнителна бройка коли, които да намалят интервала на тм5.
DeleteРазбира се, ако се отделят повече коли ще е по-добре.